Turkiet

publicerat i daily, resor;
Efter mitt födelsedagsfirande i form utav bbq hemma hos erica tillsammans med henne, extra-familjen min och bella och sedan en hårt-festande natt blev det att sedan direkt packa väskan och ta sitt pick och pack till centralstationen.. Timmar senare checkade jag och min syster in på ett mysigt scandic hotell i örebro, med pool och bastu och en hilary duff film på schemat.. Inte långt där efter lyfte flyget mot turkiet igen! 

Jag kände mig så glad, förväntansfull och oerhört taggad när vi checkade in på mitt hotell, som jag förövrigt befann mig i två månader tidigare med.. Personalen var glada att ha mig tillbaka och jag var glad över att få vara där, denna gången med min syster.. Eftersom vi kom så sent blev det en snabbvisit i poolen och sedan att fixa oss inför kvällen som först spenderades på picasso och sedan vidare mot norden.. 

Norden som blev vårat hem för den här resan.. Nästan varenda liten kväll spenderade vi där, tillsammans med folk som vi snabbt lärde känna, även om jag hängde väldigt mycket med mina småkillar som jobbar där (hahaha). Eldshow, killarna dansandes på baren och skratt in i morgontimmarna, samma visa varje kväll/natt.. loved it!  Sen umgicks jag en del med en badboy (skoja världens snällaste) jag lärde känna där nere förra gången med.. Åkte moped runt alanya på nätterna, gick på bargatan, besökte red tower, the castle, hamnen,stranden, presenterades inför hans vänner osv..  De var ungefär så kvällarna och nätterna spenderades om och om igen, och då jag är så kraftigt solblind klarade jag inte av att visa mig i solen i mer än 2 dagar och då var det i skuggan, max några timmar som jag kunde ligga.. väldigt tråkigt, är vitare nu än när jag åkte men vad gör det om 100 år..    

Jusste, untantaget ifrån nordens "nästan" varenda kväll var kvällen vi tillsamamns med en norsk ifrån hotellet befann oss på oscars, där en kille jag träffade på båten förra gången jag var i alanya jobbar.. Var jättemysigt där med, men de är så chockerande hur barn som inte kan va mer än 7 år verkligen jobbar?!!?! anyways.
 
Är så glad att jag och min syster var så spontana att vi gjorde den här resan. älskar att umgås med henne och det var så guldvärt!! tusen miljoner stjärnor i himmelen för detta. ♥

Den här söta katten är döpt efter mig och Mahmud.. säg hej till Mahmud Felicia!
 
And the orginals!

Kommentera inlägget här :