<3 vi är alla världens barn

publicerat i daily, tankar, tips;
Är helt tårögd, brukar ju aldrig vilja kolla på tv / läsa tidningen för att det är alldeles för hemskt för lilla mig att veta av.. Men idag så snubblade jag över ett litet barn som sveptes bort i vattnet och jag kan inte bara blunda mer.. Även om jag inte kan göra mycket på den fysiska biten så skänker jag mängder av kärlek och ljus till alla barn som flyr helt livsfarligt för sina liv just nu.. Jag hoppas att ni finner en trygg plats, där ni kan få växa upp med kärlek och liv fyllda med drömmar..♥ 

Det är egentligen helt sjukt hur man drar ner rullgardinen för verkligheten som många lever i, och det är äckligt hur framförallt människor som har bra med pengar och verkligen kan hjälpa till, vägrar att bidra när medmänniskor simmar igenom vågor och kantas mellan liv och död.. De finns så mycket ont i världen, och de som tänker att "jag kan inte rädda världen" det är sant, Ingen kan göra allt  - men alla kan göra något. och skulle alla tillsammans hjälpa till så skulle vi bli omotståndliga. 
 
Så hörreni, om ni tänkt käka på mcdonalds efter krogen på fredag, så kanske ni kan skippa det och istället bidra med en 100 lapp till alla flyktingar..? De kanske ger er lite bättre samvete på lördagsmorgonen med.. Hur som helst så har Radiohjälpen en insamling där man skänker 100 kronor genom att smsa FLYKT till 72 999. 

Kommentera inlägget här :